CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Isnin, 15 Disember 2008

PEMUTIHAN AHLI PEKIDA - HARIAN METRO


Terima kasih Harian Metro kerana berani mendedahkan Kepincangan atau tidak sehaluannya pihak atasan dalam pertubuhan orang melayu yang diberi nama " PEKIDA ". Dari laporan dan pendedahan Harian Metro pada 14hb. December 2008 memang sesuai dan tepat pada masanya dalam kegawatan kaum Melayu.

Muka surat 14 Harian Metro 14 Disember 2008 YBHG Tusn Haji Jamaluddin berkata program pemutihan itu bertujuan membersihkan Pekida daripada ahli-ahli yang terlibat kegiatan negetif membabitkan lebih 15,000 ahli itu, dengan sebahagian besarnya di Selangor dan Kuala Lumpur. Pemutihan yang dilakukan bukan bermaksud terus membuang ahli yang songsang, tetapi kita cuba pulihkan mereka dulu. Jika tidak berjaya, kita lucutkan keahlian mereka.

YBHG. Ayahanda Jaafar berkata, dia bersetuju dengan program pemutihan yang dicadangkan, tetapi mempersoalkan kaedah dan pelaksanaan polisi yang bakal dilaksanakan jika cuba menyisihkan ahli sedia ada,sekalipun ahli itu didapati terbabit dengan gejala negatif dalam pertubuhan itu. Adakah cara yang bakal digunakan kena dengan mereka yang hendak diputihkan?, kenalah guna sempadan dan guna cara yang halus. Jika mereka salah sekali pun.

Dari kedua-dua sedutan dan kefahaman, dirasanya ahli PEKIDA sudah sedia maklum adakah kepincangan ini berlaku di peringkat Ahli PEKIDA atau Kepimpinan tertinggi. Rasanya dah bosan dengan kerenah ini diharap semua ahli PEKIDA faham keadaan sebenar siapa yang bersalah dan siapa yang benar. Hanya mereka mereka yang melakukannya yang tahu - KEMBALILAH KE JALAN ALLAH

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails