CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 13 Januari 2009

RAMAIKAH ORANG MELAYU MERANA DI NEGARA SENDIRI







Saya ingin anda berfikir, ramaikah orang melayu miskin, ramaikah orang melayu dalam kesusahan, ramaikah orang melayu papa kedana?

Cubalah anda renungkan berapa banyak Bank yang mengeluarkan loan bagi pinjaman peribadi, berapa agensi jualan barang bayar secara ansur-ansur, Berapa banyak " ALONG " yang berkeliaran mencari mangsa, kalo di kaji lagi seberapa ramai berapa ramai bangsa lain seperti cina, india yang membeli barang-barang seperti SINGER dan lain-lain, berapa ramai bangsa cina dan india meminjam Pinjaman Peribadi di Bank Rakyat, Bank Pertanian dan lain-lain. Dari tinjauan rambang yang dibuat dari 50 orang orang melayu 11 orang nama mereka disenarai hitam, tidak boleh membuat sebarang urusan dimana-mana Bank dan lain-lain. 5 orang didapati muflis terus akibat bermacam-macam perkara, ada yang tak mampu membayar hutang Bank, menjamin saudara dan lain-lain.

Dengan kedudukan ini dimana melayu boleh maju dimana melayu boleh berkembang, melayu hanya menjuarai jumlah teramai penagih dadah, muflis dan disenarai hitamkan. cubalah kita renungkan dan fikirkan satu perubahan besar-besaran perlu dibuat. Bila ada kuasa politik digunakan untuk berrasuah,Kalau difikirkan orang melayu pasti berjaya kerana dimana agensi kerajaan 90% orang melayu kenapa tidak boleh berjaya.

Itu belum kita sentoh tentang lani-lain tentang melayu. takut nanti ............

Disini saya berharap dapat kuasa ajaib yang dapat membantu orang melayu kearah CEMERLANG GEMILANG DAN TERBILANG.

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails