CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 16 Januari 2009

PERASMIAN DAN PELANCARAN KOPERASI PEKIDA DAERAH BERA

Pada 14hb. Januari 2009 koperasi PEKIDA Daerah Bera telah ditubuhkan dan di lancarkan dengan nama Koperasi PEKIDA Daerah Bera. Dalam Pelancaran tersebut Tuan Haji Jamaluddin presiden PEKIDA Malaysia berharap agar ahli-ahli koperasi PEKIDA Daerah Bera dapat memberi kerjasama dan dapat memajukan koperasi dengan daya usaha yang bersungguh-sungguh bagi memantapkan arah tuju koperasi PEKIDA daerah Bera.
Beliau juga akan meninjau perjalanan koperasi PEKIDA di Daerah Bera dan Daerah lain yang akan menubuhkan Koperasi.Walau bagaimanapun PEKIDA Daerah yang ditubuhkan akan diletakkan di bawah Koperasi PEKIDA Malaysia. Tujuannya bagi menyelaraskan perjalanannya kerana jika berlaku perkara yang tidak manis nama PEKIDA juga akan tercemar, Ahli-ahli PEKIDA sedia maklum nama PEKIDA sudah dicemari oleh beberapa individu bagi tujuan kepentingan diri sendiri. Menyentuh nama baik PEKIDA beliau berkata sebagai contoh berita yang tersebar dalam Harian Metro beberapa minggu yang lalu, Undang-undang tubuh PEKIDA sudah dinyatakan apa yang perlu dibuat apa yang perlu dilakukan. Kita bercakap hendaklah berpandu kepada undang-undang tubuh PEKIDA jangan mengikut perasaan atau pengaruh untuk kepentingan diri. Jika ungkapan kita tidak diminati ahli, tetapi unkapan itu berpandu kepada undang-undang tubuh PEKIDA.
Mengakhiri ucapan beliau berharap dalam keadaan kegawatan ekonomi, isu Asia Barat,isu Melayu, Ahli-ahli PEKIDA perlu prihatin dan lakulah sesuatu bagi memertabatkan kembali Kehidupan.
Turut hadir dalam Pelancaran koperasi PEKIDA Daerah Bera ialah Ayahanda Shahidan Ayahanda Nor. Mohd.Sharil bin Abd. Aziz,Ayahanda Musa, Ayahanda Rambo, Pemerhati dari daerah Rompin Sdr. Ahmad bin Kassim selepas Pelancaran koperasi Majlis tertinggi membuat lawatan ke HTAA kuantan bagi melawatan Ayahanda Zul yang dimasukan ke Hospital kerana sakit jantung.( Gambar perasmian akan disiarkan kemudian ).

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails