CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Khamis, 3 Disember 2009

DOSA-DOSA YANG DILAKUKAN OLEH MUSTAFA KAMAL ATTATURK





Dosa-dosa yang dilakukan oleh Mustafa Kamal Attaturk terhadap Islam dan umat Islam yang tidak dapat dilupakan :

1. Menghapuskan Khilafah Islamiyah.

2. Mewartakan pengasingan agama daripada pemerintahan Negara.

3. Menutup mahkamah-mahkamah syariah.

4. Menghapuskan jawatan Menteri Syariah dan Menteri Auqaf.

5. Menghalau keluar Khalifah Abdul Majid Ke-2 serta semua ahli kelurganya dari Turki.

6. Menggubal satu undang-undang (Februari 1925) yang berbunyi ; “Mana-mana individu yang cuba menubuhkan pertubuhan politik yang menjadikan Islam sebagai dasar atau menampakkan ciri-ciri keislaman, juga yang menyertai pertubuhan tersebut dikira sebagai ‘Pengkhianat Negara’. Begitu juga individu-individu yang cuba mengkritik kerajaan. Hukumannya ialah bunuh tanpa sebarang siasatan lanjut.” Natijahnya, semua pemimpin pertubuhan yang dikira berhaluan kiri ditangkap dan dikenakan hukuman bunuh tanpa ada bukti yang sah dan tidak dibenarkan membuat sebarang rayuan atau menggunakan khidmat peguambela, sebagaimana yang tertakluk di dalam undang-undang jenayah sebelum itu.

7. Menghapuskan undang-undang Islam dan diganti dengan undang-undang Barat (Britain dan Perancis).

8. Menutup semua sekolah-sekolah agama dan diganti dengan sekolah-sekolah yang melaksanakan sistem pendidikan sekular. Pelajar-pelajar diasuh supaya membenci Islam dengan mengatakan bahawa Islamlah punca kemunduran Turki sebelum ini.

9. Mengharamkan penggunaan bahasa Arab dan penulisan dan komunikasi supaya bangsa Turki tidak mampu berhubung dengan bangsa Arab dan tidak memahami Al-Quran, Hadis dan isi kandungan kitab-kitab turath Islam. Azan juga mesti dilaungkan dalam bahasa Turki.Al-Quran dalam bahasa Arab dilupuskan dan diganti dengan Al-Quran dalam bahasa Turki.

10. Menghapuskan penggunaan Takwim Islam (Hijri) dan diganti dengan kelendar Barat (Masihi). Semua hari-hari kebesaran Islam juga dihapuskan. Hari Ahad dijadikan cuti mingguan menggantikan hari Jumaat.

11. Memaksa semua rakyat Turki mengubah nama mereka yang berasal daripada bahasa Arab atau nama yang mempunyai unsur-unsur Islamik kepada nama lain dalam bahasa Turki dan jauh dari makna Islamik tersebut.

12. Mengharamkan pemakaian Islam yang menutup aurat bagi wanita terutamanya tudung kepala dan niqab, serta menganjurkan hiburan-hiburan maksiat bagi merosakkan pemuda-pemuda Islam, melalaikan mereka dan menyekat kebangkitan mereka.

13. Mengharamkan pemakaian kopiah, serban, tarbus dan seumpamanya yang memperlihatkan adat dan budaya pemakaian Islamik bagi kaum lelaki.

14. Membentuk Undang-undang Kekeluargaan yang baru, yang memaksa semua institusi keluarga mengubah cara hidup tradisi yang dianggap kolot dan tidak bertamadun kepada cara hidup Barat.Contohnya, wanita tidak boleh dipaksa untuk mentaati suami dan diberi kebebasan mutlak dengan slogan ‘Kebebasan Wanita’ dan ‘Persamaan Hak’. Lelaki dan wanita tidak ada beza dalam mendapatkan hak pewarisan harta pusaka. Had umur tertentu ditetapkan bagi anak-anak yang mahu berkahwin. Manakala poligami dan talak diharamkan sama sekali.

15. Mengisytiharkan bahawa Ankara adalah ibu negara Republik Turki menggantikan Istanbul. Tujuan utamanya ialah untuk melenyapkan kenangan silam masyarakat Turki dan umat Islam seluruh dunia akan keagungan Kerajaan Turki Uthmaniyah.

16. Menutup Masjid Eithiopia dan Masjid Al-Fatih (masjid besar di Istanbul) dan dijadikan muzium selepas itu. Setelah kemasukan pelancong-pelancong Barat ke Turki, umat Islam ditegah sama sekali bersembahyang di dalamnya dengan alasan menghormati dan menjaga perasaan pelancong.

17. Melancarkan serangan pemikiran dengan memasukkan ideologi-ideologi Barat seperti Sekularisme, Komunisme, Nasionalisme, Liberalisme dan sebagainya.
(Dipetik daripada buku 'Gerakan Freemasonary, Musuh Dalam Menghancurkan Islam')

Umat Islam seharusnya tidak membiarkan malapetaka dan fitnah seumpama ini melanda mereka lagi atau agenda sepertinya diteruskan di negara-negara umat Islam. Sama-samalah kita berganding bahu menjunjung usaha ini sehingga Islam berdaulat di atas muka bumi…

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails