CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Ahad, 26 Julai 2009





KUALA LUMPUR – Tindakkan segelintir penarik kereta menggunakan kekerasan s:eperti menarik dan memaksa mangsa keluar kereta serta mengugut seharusnya tidak berlaku.

:Pengerusi Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Kuala Lumpur, Roslan Dahaman berkata, tindakkan mereka menggunakan kekerasan harus dibanteras segera.

“Mereka sanggup bertindak di luar batas kemanusiaan sehingga menimbulkan ketakutan dan trauma kepada mangsa.

“Ada juga kes yang dilaporkan, mereka menarik wanita mengandung dari dalam kereta dan tindakan tersebut mengundang bahaya kandungan wanita tersebut,” katanya ketika ditemui di pejabatnya semalam.

Roslan berkata, polis seharusnya mengambil tindakan yang sewajarnya dan tidak berdiam diri sahaja apabila ada laporan yang dibuat oleh mangsa.

KOMEN

Kebanyakan Ahli 30 adalah penarik kereta, Jika mereka berhemah dan mempunyai ketertiban sebagai seorang Islam dan penegak AMAL MAKRUF NAHI MUNGKAR perkara ini tidak berlaku. Mereka yang mengambil kesempatan diatas pertubuhan ini untuk menjalankan aktiviti dengan sewenang-wenangnya. YA ALLAH kembalilah mereka-mereka ini kejalan yang benar. AMIN....................

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails